DIY

Sam svoj krojač: od starih, podrapanih traperica do kratkih hlačica

Koliko puta ste se susrele s paradoksalnom situacijom da su kratke hlačice skuplje od dugih? Ja uvijek. I nikako mi to nije bilo jasno. Kako manje materijala može biti skuplje od više? Vjerujem kako vam je više puta palo na pamet (makar kroz šalu) kupiti duge hlače pa od njih napraviti kratke. Ekonomičnije je. Prvo imaš malo duge pa onda kratke, 2u1.
Prije nekih tjedan dana sam imala generalno spremanje ormara, jer je trebalo svu ljetnu odjeću  izvaditi i pripremit, duge stvarčice spremiti i viškove izbaciti ili presložiti na drugo mjesto. Ispostavilo se kako imam desetak traperica koje više ne nosim, niti ih planiram nositi, i nisam znala što bih s njima, jer ih svaki put preslagujem s mjesta na mjesto i bilo mi je više dosta toga. Budući da ih je većina  još uvijek u nosivom stanju, bilo mi ih je žao baciti pa sam došla na ideju kako bi ih mogla prenamijeniti. Imam nekoliko ideja što i kako, a prva od njih je bila najjednostavnija. Od dugih hlača napraviti kratke. Da ne bude čisto da radim kratke hlače od dugih, uzela sam jedne, koje su bile podrapane među nogama.
slika1slika2
Ovakav problem najčešće imaju žene i djevojke, kojima se bedra dodiruju te zbog trenja pri hodanju materijal se na tom dijelu postane tanak i puca. Mislim da ne moram to posebno objašnjavati. Na sreću, ja nemam takvih problema, ali čim sam ugledala te traperice, pala mi je na pamet ideja da ih opet vratim u život. Imajte na umu kako sam tražila najlakši mogući način, jer nisam ni vrsna krojačica (znam dumge zašiti) niti imam prespretne ruke, ali najvažnije je imati malo volje i kreativnosti, a toga imam napretek. Pa ipak je ljeto.

Provest ću vas, detaljno, kroz svaki korak izrade (uz popratne slike), tako da vidite kako sam ja to realizirala. Naravno, vi možete nešto dodati ili oduzeti tj. prilagoditi sebi, ali kažem, jednostavnije od ovoga ne ide.

Sve što vam je potrebno su: traperice, igla, konac , škare i kemijska.
IMG_20170718_151336.jpg
slika3.jpg
IMG_20170718_150212.jpg

1. korak
Okrenite hlače naopako (da unutarnja strana hlača gleda prema van).
IMG_20170718_152028.jpg

2. korak
Nacrtajte dvije ravne linije. Viša linija nam označava dokle su traperice poderane (gledajući od stuka naniže), a niža nam služi da po njoj režemo. Ona mora biti minimalno iste dužine kao od „proširenja“ hlača do više linije. Vidjet ćete na slici ispod pa će postati jasnije.
IMG_20170718_152137.jpg
20272144_1570562702987316_187164090_n.jpg
3. korak
Izrežite hlače duž niže linije. I evo, već se naziru kratke hlače.
IMG_20170718_152259

4. korak
Zavrnite nogavicu dva puta (kao na slici). Sami odlučujete koliko želite da hlačice budu kratke, ali pritom imajte na umu kako ih trebate dovoljno zavrniti (dovoljno visoko) kako se ne bi vidio podrapani dio. I to je najteži dio cijelog postupka, jer je dosta teško (barem meni bilo) odrediti koliko treba zavrniti nogavice, a da pritom ne dobijem gaće, a ne kratke, nepoderane (među nogama) hlače.
IMG_20170718_153247IMG_20170718_153641
Na meni to izgleda ovako:
HLAČE3.jpg

5. korak
Kad se odredili dužinu hlačica, ostalo je samo da pokažete svoju spretnost s iglom i koncem. Ja sam zavrnute dijelove samo na dva mjesta spojila s ostatkom hlača (na slici ćete vidjeti gdje točno) i sasvim je dobro ispalo. Nisam se htjela više petljati oko toga, jer bi se to vidjelo, a ovako, ako samo na mjestima spajanja orginalnih hlača nadodam još koji red konca nema veze.
20227143_1570563392987247_1352916858_n
20187496_1570563496320570_366263062_n
hlačehlače2

I to je to. Imate nove kratke hlačice tj. imam ja, a vi ćete imati ako se okušate u ovome.
IMG_20170718_164355
IMG_20170718_164003IMG_20170718_164018
Problem podrapanog unutarnjeg dijela hlačica je uspješno riješen, traperice su dobile novo ruho, a ja super, unikatne hlačice za ovo ljeto i ono iduće i ono iduće…
IMG_20170718_164433.jpg

I uistinu kažem da je samo potrebna volja, kreativnost i malo slobodnog vremena.

Ja sam prezadovoljna kako su hlačice ispale i ako ne budem  imala druge ideje što i kako s drugim trapericama, sve ih režem i od njih pravim kratke.

Kako vam se sviđa ovaj oblik posta? Jeste li već pravile kratke hlače od dugačkih i ako niste, hoćete li probati?

Slobodno ostavite komentar 🙂

Leave a Reply

