chit chat

Predrasude o bloganju i blogericama

Odmah ću naglasiti da ako ste osjetljivi na primanje kritika na vlastiti račun, radije preskočite ovaj post i otiđite raditi nešto drugo, a za sve ostale, dobrodošli na moj drugi chit chat post u ovih 10 mjeseci postojanja bloga. Htjela bih češće pisati o temama koje me zanimaju, a nevezane su za kozmetiku, ali za njih baš moram imati navalu inspiracije i ako ne pišem u tom trenutnku kad mi glava vrvi mislima, piši kući propalo. O temi, o kojoj ću danas pisati, razmišljam već mjesecima i jednostavno mi inspiracija svaki put dođe u krivom trenutku.

Ovo je svojevrsni nastavak priče o bloganju, blogovima, blogericama i svemu što dolazi u tom paketu, ali i o predrasudama, koje „krase“ svaku od njih. Već sam jedan post pisala na dosta sličnu temu, a radi se profesionalnoj deformaciji blogerica i sve su se blogerice složile sa mnom. Ukratko, čast iznimkama, koje navodno ne kupuju proizvode zato što su u trendu ili su dobili pa ih „moraju“ reklamirati (ništa se ne mora). Sori, ali ta priča baš ne drži vodu. Ti si blogerica i to je tvoj „posao“. Ne posao kojim si kupuješ kruh i plaćaš struju, nego opis posla. Opet sam upotrijebila riječ posao, ali znate na što mislim. Neću se puno zadržavati na toj temi, jer ako vas više zanima članak je na blogu.

U tom članku sam napisala što blogerice zapravo rade (pogled iza kulisa, moglo bi se reći), a sad ću se više osvrniti na to što ljudi misle da one rade. Svako ima pravo na svoje mišljenje, daleko od toga, ali blogericu ne možeš omalovažavati ako ne provodiš 24/7 s njom i ako nemaš pogled u njen mozak i misli, jer zapravo nemaš pojma kako je to imati vlastiti blog i ne tako laskavu titulu blogera.

Započet ću s prvom predrasudom s kojom se blogerice susreću svakodnevno.
Blogerice zarađuju od bloganja.
Prvo, što smatram da je jako važno naglasiti, bloganje je hobi. Meni i svim drugima koji pišu blog. Vjerovali ili ne, tako je. Da, zaradit se može, naravno, samo je tu nekoliko caka u igri. Bloganje je posao, ako imaš stotine tisuća preglede na blogu i desetke tisuća pratitelja iza sebe na društvenim mrežama. Ne, ne izmišljam. Na prste jedne ruke (dobro možda dvije, ali sumnjam) mogu nabrojati blogerice koje žive od bloganja, ali ni one ne žive isključivo od bloganja nego od sponzorstava (sponzoriranih članaka), reklama, plaćenih putovanja, evenata… I to su većinom blogerice koja iza sebe imaju neku vrstu javne pozadine, u smislu da su odprije poznate kao javne osobe, a tek rijetki anonimci se uspjevaju probiti na jadnu blogersku pozornicu kod nas. Spuštam im kapu na tome.

Biti isključivo beauty blogerica i kupovati si kruh zarađenim novcem ne možeš pa makar se popela na trepavice, jer kremama dobivenim na recenziranje nećeš utažiti glad niti si platiti krov nad glavom. Što mislite zašto su blogerice ujedno i beauty/lifestyle/fasion blogerice? Zašto imaju profile na svim živim i neživim društvenim mrežama? Ako neobrađuješ teme od kopanja krompira do luksuznog ljetovanja na Maldivima, šanse da se probiješ su… dosta velike. Ha??? Ovo pišem samo jer ne želim da mi, blogerice, padnemo u depresiju, jer dokle god radimo što volimo, uspjeh je relativna stvar, tako da… Kažu da tko se ne zadovoljava s malo, neće ni s puno, pa u tom duhu…
Nastavimo dalje.
Dakle, veći obujam tema znači veće čitateljstvo/gledateljstvo (za sve vlogerice). Veće čitateljstvo znači veća posjećenost bloga. Veća gledanost bloga znači više hijena, tj. kompanija, koje vrebaju svoj plijen i gledaju kako izvući svoju korist dvjema kremama za 45+poslane na recenziranje djevojcii od 20 godina. Da, ovo je bila šala mala, iako se, znam, nije činilo tako. Kompanije su fer i manipuliraju s blogericama i tržištem onoliko koliko im se dopušta i da medijskog prostora. I zato riječ NE postoji s obje strane suradnje. Uglavnom, htjela sam reći kako je cilj blogerica doprijeti do što većeg broja ljudi, a ljudi imaju različite interese i zato riječ blogerica dolazi s puno prefiksa.
I samo da zaokružim odgovor na ovu predrasudu, silni kozmetički proizvodi, koje dobije nekolicina blogerica se ne mogu jesti, ne mogu se njima režije platiti kao ni kupiti drugi kozmetički proizvodi o kojima će one sutra pisati.

Druga predrasuda je gledanje na blogerice s podsmjehom.
Nije to moj posao pa da me možeš tako spuštati, jer ti imaš bolji, a ni tada to nije lijepo. Zar te nisu doma naučili lijepom ponašanju? Ako je tvoj hobi igranje nogometa ili da bolje kažem igrica, jer je to danas popularnije (a onda se zgražamo na činjenicu kako smo pretila nacija) ili ako skupljaš sličice, sadiš cvijeće, ne zanima me, to je tvoj hobi i ako uživaš u tome go for it. Nisam ništa bolja niti bitnija od onoga što skuplja puževe i ostale gmizavce, jer mu je to hobi, ali nisi ni ti, jer si ispao faca što se sprdaš s nečime za što, budimo realni, nisi kapacitet. Bloganje nije uopće tako lagano kao što se čini. I sad će dušebrižnici reći da mene nitko ne tjera na to. Da, istina, ali ja nikad ni ne govorim da je teško, iako znam da je, ali si zato neki, koji pojma nemaju, uzimaju za pravo govoriti upravo suprotno. Pa halo! Nisi u mojoj koži i zato jednostavno nemoj. Nemoj. Znate li koliko je vremena potrebno za pisanje jednog članka? Znate li koliko vremena svaki dan blogerice provedu uz računalo, mobitel, fotić? I sve to da bi izišao članak od 500 riječi i 4 slike, koji će naići ili neće na svoju publiku, koja će ga ofrlje pročitati, očima preletjeti.
Radimo (govorim ovo u ime svih blogerica) ovo zato što volimo. Blog je postao dio mene i ne znam što bi se trebalo dogoditi da odustanem od svoje ljubavi (prema bloganju) i želje da stvorim nešto svoje, jer to je ispunjavajuće na sto razina i ne može se usporediti ni sa čime drugime. Frustrirajuće je susretati se s potpuno neosnovanim predrasudama, ali znate kako se kaže „kroz jedno uđe, kroz drugo iziđe“. Ne živim ja od tuđiš mišljenja.

Toliko toga bih još mogla napisati na ovu temu, ali su mi misli brže od prstiju i ne stignem natipkati sve što želim. Ovo je članak koji sam napisala u jednom dahu. Znam da se to tako kaže kad se nešto pročita bez prekida, ali čisto želim da dobijete dojam kako moji prsti lupkaju po tipkovnici već ohoho vremena. Točno vrijeme ne znam, jer sam izgubila pojam o vremenu i samo pisala i pisala da ne bih nešto ispustila, ali je to očito nemoguća misija. Opet je dio toga ostao neizrečen i zato ne znam jesam li uspjela doprijeti do vas i gledate li sad drugačije na nas blogerice. Ne želim nikome soliti pamet (i svi druge izraze, koji se koriste u tu svrhu), niti sam ja sad ovlaštena da širim mudrost i mir u svijetu. Ovo je isključivo moje mišljenje i nadam se da se nitko nije uvrijedio, jer je u ljudskoj prirodi (blago nama) da se uvijek tuđi posao smatra lakšim, svima drugima novci rastu na drveću, a samo je meni teško.

U planu mi je napisati još jedan dio ove napete drame pod nazivom „Bloganje je skup sport“ u kojem ću se osvrniti na poznate nogometaše, kojima se ulaganje u kopačke milijunski vratilo i blogericama, kojima je lajk plaća za petosatno pisanje jednog članka (poput ovog), koje će pogledati 10 ljudi, a od toga je 7 njenih prijatelja. I još si sretan, jer te mali stvari čine sretnima, a to čini tvoje roditelje sretnima, jer znaju da su dobro odgojili dijete.
Karikirano rečeno, to je tema mog idućeg članka.

Ukoliko želite nastavak ovog članka, još mojih stavova o predrasudama i svemu ostalome s čime se blogerice susreću, svakako javite.

Suma summarum
I da, dragi moji, drugi put kad uđete na blog ili pogledate video osobe koju ne volite (da ne kažem hejtate) znajte da će svakim vašim klikom ona biti sve bliže svoj cilju, povećat ćete joj šanse da uspije, vi ćete biti tu gdje jeste, a vaša mržnja će biti još veća.
Dok budem ispijala koktelčiće na plaćenom odmoru na Bora Bori, zahvalit ću ti se na svakom kliku bilo iz zavisti, ljubomore, mržnje ili sprdnje.

Slobodno ostavite komentar 🙂

13 thoughts on “Predrasude o bloganju i blogericama

  1. Draga moja,ovo je jako dobro rečeno 🙂 biti blogerica nije jednostavno,još pogotovo ako i nemaš baš neku opremu,ne znam ni sama koliko slika imam na mobu i koliko sam ih prethodno obrisala jer nisu bile dovoljno dobre da bi ugledale svijetlo dana…samo tako nastavi,je ću vrlo rado pročitati :D.
    Jedva čekam i treći nastavak sage 😉

    Liked by 1 person

    1. Hvala draga 🙂 Znam da me ti razumiješ, jer si u mojim cipelama i imaš potpuno pravo govoriti o bloganju.
      Upravo tako, oprema je i meni veliki problem i zafrkavanje sa “savršenim” slikama, osvjetljenjem, kutem snimanja… muke su to, ali se na kraju sve isplati 😀 samo što ljudi ne znaju koliko se muke nalazi iza svog tog prezentiranog savršenog izgleda posta :/
      Nadam se da ćeš i u njemu uživati kao što si u ovom :*

      Like

  2. Eh da,eto jednog iskrenog i sasvim istinitog clanka.. svaka ti(mislim da smo blizu sa godinama,zato sam na “ti” ako nije ok reci)cast na ovome..
    Jednom sam pikusala objavit nesto slicno,onako od srca samo malkoc drugacije sam se osvrnula na to da mi ne trebaju lajkovi samo dok stavim nagradnu igru( u kojoj vecinom sama kupim proizvode,tu i tamo koji tester koji dobijem vise) jer mi je draze imati i ovih ni 400 ljudi( 1g i kusur od kad imam blog) nego tisucu ljudi koji su tu samo dok se igramo .
    I da definitivno moze nastavak,rado cu ga procitati

    Liked by 1 person

    1. Puno ti hvala na lijepim riječima (i da, naravno da mi možeš govoriti ti ;P).
      Mislim kako fali ovakvih članaka tj. prikazivanja i druge strane medalje bloganje, a to mogu učiniti samo blogerice, koje su sve iskusile na vlastitoj koži.
      Da, u potpunosti te razumijem. Darivanja su tu da privuku ljude, to svakako, ali nam ne trebaju neaktivni članovi, koji pojma zapravo nemaju o čemu naši blogovi govore, a ele osvojiti nešto. To je kao da mi se netko smije u lice…. Ugl. i ovo je dobra tema za osvrnit se na nju i napisati kako na to sve gledaju blogerice.
      Nadam se da će ti se i on svidjeti 😀

      Liked by 1 person

      1. To definitivno jer da je vise ovakvih clanaka mozda bi se bar jedna od 100 osoba zapitalo dali losi komentari i ono samo eto ti lajk je stvsrno samo to sto jedna blogerica radi i zasluzuje..
        Dugacak je put do “trona” ali opet bolje biti nisko i imati 100 osoba koje su tu radi tebe,tvog bloga nego 1000 koje nuti ne znaju sto uopce rade ili traze na tvom blogu(niti znaju o cemu pises)..
        U sigurno ce mi se svidjeti i nadam se da cu ga moci i na svom blogu ga podijeliti 😉
        Lijepo,unikatno i fino 😉😉

        Liked by 1 person

  3. A tek predrasuda da su sve blogerice beauty blogerice!
    Napravila sam darivanje na fejsu i jedini uvjet za sudjelovanje je bio da napisu sto najvise vole citati na mom blogu. Cak i nakon sto sam napisala da nisam napisala ni jednu recenicu o kozmetici 55 od 112 sudionika darivanja je napisalo da bas o njoj najvise vole citati na mom blogu. Smijesno i zalosno istovremeno.
    Dosta o meni 😃 Super ti je blog. Sviđa mi se tvoj nacin pisanja i odlicna ti je ideja o postovima kojima pises o tome kako je biti bloger.

    Liked by 1 person

    1. E da i to. Sve nas svrstavaju u isto koš :/
      Da ova tvoja situacija nije smiješna, bila bi žalosna. Tragikomično!
      Hvala ti na lijepim riječima :* i jako mi je drago da ti se sviđa što pišem i kako pišem 😀 Bit će još ovakvih postova u kojima ću pokušati “otvoriti” oči svima koji imaju loše mišljenje o bloganju i blogericama.

      Like

  4. Draga, potpisujem sve što si napisala! Ali, hejteri me puno ne zanimaju! Pišem i fotkam što najbolje mogu (obzirom na fotić koji imam) za svoj gušt. Kome se ne sviđa ne mora čitati.
    Puno je toma mutnog u našoj blogosferi…pa i te suradnje ne idu baš po tome koliko je blog praćen…više idu po tome tko koga poznaje, pa mu ustupi proizvode. To sam davno shvatila!
    Čekam nastavak ovog posta sa nestrpljenjem 🙂

    Liked by 1 person

Leave a Reply

